KULTURA
Karel Čapek: Není to všem tak docela jasné, co vlastně je kultura a co všechno je kultura.
Vycházejme z Cicerova překladu Platona: "péče o duši" a budeme pojem kultura vnímat ve všech oblastech s jiným akcentem.
Kultura v komunikaci města s občany, kultura v prezentaci města, kulturní je respekt k historii města, kulturou je čistota města, kulturou je úroveň služeb poskytovaných městem a jeho organizacemi.
Kulturou je informační systém, kulturou je aktualizace programových dokumentů, firemní kultura, kultura úřadu, politická kultura, kultura sportu, kulturou je způsob nastavení řídících procesů města. Vizitkou kultury je i čtyři roky trvající proces obměny květníků na náměstí Míru.
KULTURA JE SLUŽBOUMĚSTO BEZ KULTURY JE MĚSTEM BEZ ŽIVOTA
Kultura je však redukována na produkci na jedné straně a konzum na straně druhé.
- Obraz města je v očích občanů a návštěvníků utvářen kvalitou veřejného prostoru. Urbanistická a architektonická řešení města byla dosud přehlížena, proto v zájmu oživení veřejného prostoru jsou naší prioritou veřejná prostranství, zejména v městské památkové rezervaci, navazující pěší zóny a zeleň. To vyžaduje práci s designem, architektonickým detailem, veřejným osvětlením, mobiliářem, regulaci reklamy, umisťování výtvarných děl, atp. Na to navazuje i kultura využití veřejných prostranství, divadelních či hudebních produkcí, sportovních akcí či trhů.
- Dále je kulturní oblast vázána zejména k budovám Střelnice, Jezuitské koleje a Knihovny. Nový potenciál se otevírá nabytím areálu Starého pivovaru do majetku města.
Prioritou je zpracování objemové studie komplexu Střelnice ke zjištění možností její koncepční přestavby a využitelnosti, i za předpokladu budoucího etapového řešení a odstranění nevkusných přílepků.
Od toho se odvíjí možné zpracování zadání a studie využitelnosti Zámeckého pivovaru.
- Nezbytná je koordinace v organizaci kulturních aktivit ve městě a prezentace na jednom místě - web města, facebook, další informační kanály ve směru k občanům a návštěvníkům města.
- Vytvoření poradních orgánů Rady :
- Komise pro výchovu, vzdělávání
- Komise pro kulturu a vnější vztahy, cestovní ruch
- Komise pro regeneraci městské památkové zóny a památky
PATRIOTI vidí potřebu:
- Zpracování objemové studie využitelnosti budovy Střelnice pro potřebu divadelní scény včetně řešení bezbariérových přístupů.
- Úpravy pracoviště Infocentra (přehodnocení využitelnosti prostor do podoby moderního servisu).
- Vytvoření jednotné image města a jeho organizací.
- Vytvoření nové struktury a designu webové prezentace města a organizací města v jednotném designu a srozumitelné struktuře, ve vzájemné provázanosti, včetně dalších sociálních sítí a vytvoření informačního servisu občanům prostřednictvím nových technologií.
- Zpracování strategického plánu rozvoje kultury ve veřejné diskuzi
- Vypracování nového systému finanční podpory do oblasti kultury s podporou nekomerční kultury, divadel, výstav, klubů, které pomáhají vytvářet dobré jméno města Jindřichův Hradec.
- Vytvoření stálé expozice na Staré Radnici o historii města a panujících rodů - k udržení hrdosti občanů města. citace (Timothy Snyder): "Vychovali jsme celou generaci bez smyslu pro historii. Pokud má mladá generace napomoci s vytvářením historie, musí historii znát".
- Udržování veřejného prostoru jako součásti a prvotního pohledu na image města
- Nastavení kultury jednání a komunikace Radnice s občany na základní princip slušnosti:"na podněty občanů se odpovídá".
- Vytvoření samostatného odboru kultury a cestovního ruchu k zabezpečení lepší prezentace města a vytvoření organizační složky INFOCENTRUM v sídle Staré Radnice.